VISSZATÉRÉSI SZABÁLYZAT

reklamációs űrlap az áru visszaküldésekor letölthető → Űrlap

Az áru jellegéből adódóan ne küldje el az árut levélküldeményként a postára. Az így feladott küldeményeket nem kézbesítjük részünkre. Az árut közvetlenül a Michalovská 43, 040 11 Košice címre kell küldeni.

A reklamációs eljárás az árunak az eladó és a tiahome.sk – Exclusive Tex s.r.o. webáruház üzemeltetője általi átvételének napjával kezdődik. Az áru átvétele után azonnal ellenőrizze. Javasoljuk, hogy a leszállított áru hiányosságát azonnal jelentse.

Garanciaidő

1.Minden termékre 24 hónapos törvényi garancia vonatkozik. A vásárló az áru átvételével a gyártó szavatossági feltételeit, valamint a reklamáció módját fenntartások nélkül elfogadja az alábbiak szerint.

2.Az árut a teljes tartozékkal együtt a vásárlástól számított 24 hónap lejárta előtt kell igényelni. Az ilyen árukkal kapcsolatos reklamációk feldolgozási ideje nem haladhatja meg a 30 napot. Az Eladó a reklamáció más megoldását is biztosíthatja, hasonló termékért, vagy más áruért cserébe a reklamált áru mindenkori értékében, a vevő beleegyezésével. A jogszabály hatályán túlmutató (24 hónapot meghaladó) igény esetén a vevőt nem illeti meg a visszatérítés/elállás az adásvételi szerződéstől.

A követelés nem ismerhető el, ha:

-az áruk használatból eredő normál kopása és szakszerűtlen beavatkozásból -eredő hibái.

-az áruk és alkatrészeik megjelenése és működési változásai a jótállási idő alatti használatból eredő normál kopás következtében.

-a helytelen kiválasztás és használat miatti kopás, túlterhelés, a bélés károsodása.

-kopás a rendeltetési, gondozási és karbantartási elvek be nem tartása miatt.

-mechanikai sérülések (a felső vagy alsó anyag helytelen elhasználódásából eredő deformáció, kopás, szakadás és éles tárgyak általi elvágás, sérülés az áru vásárlásától számított 6 hónap elteltével).

-azokra az árukra, amelyeken a jótállási időszak alatt a rutinszerű karbantartástól eltérő javításokat és módosításokat végeztek.

-olyan hibák, amelyek miatt a reklamációt nem nyújtották be időben és megfelelően, és a sérült árut a vásárló tovább használta.

Termékreklamációs eljárás

A vásárló a hiba észlelését követően köteles haladéktalanul abbahagyni a termék használatát, és a hibát a lehető legrövidebb időn belül bejelenteni, ill. konzultáljon munkatársainkkal e-mailben vagy személyesen az üzletben.

A vevő a garanciális javítás igénylésekor köteles benyújtani/küldeni:

1.igényelt áru komplett tartozékokkal

2.a vásárlást igazoló bizonylat másolata, amelyen szerepel az igényelt termék értékesítésének dátuma

3.a hiba részletes leírása

Ha a fenti feltételek nem teljesülnek, a követelés nem ismerhető el szavatossági igényként.

Szállítási szolgáltatás vagy más szállító igénybevétele esetén javasoljuk, hogy a küldemények átvétele előtt ellenőrizze azokat. A szállítmány megsérülése esetén azonnal jelenteni kell a fuvarozónak, kérni kell a fuvarozót, hogy írjon fel kárjelentést és a szállítmányt. javasoljuk, hogy ne vegye át. 

A küldemény átvétele esetén tájékoztasson a helyzetről írásban az Exclusive Tex s. r. ról ről. Vihorlatská 54, 040 01 Kassa, vagy e-mailben (info@tiahome.sk). A kárbejelentés kézhezvételét követően az eladó a lehető leggyorsabban tájékoztatja a vásárlót a reklamáció további menetéről.

Termékreklamáció a garanciális időszak alatt:

-ha eltávolítható sérülésről van szó, a Vevőnek joga van azt ingyenesen, időben és szakszerűen eltávolíttatni. Az eladó köteles a kárt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a reklamált áru átvételétől számított 30 napon belül eltávolítani.

-ha olyan helyrehozhatatlan, nem eltávolítható sérülésről van szó, amely megakadályozza a termék rendeltetésszerű, hibamentes használatát, a Vevőnek jogában áll a terméket újra cserélni. Ha az Eladó az árut a reklamáció keretein belül nem tudja kicserélni ugyanazon árura, mert a szállító kiárusítja vagy leállítja a gyártást, a Vevőnek jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől és visszaküldeni a pénzt.

Áruszállítás

Ha az árut személyesen reklamációra nem lehet átadni, akkor azt el lehet küldeni. A reklamációs eljárás az áru eladó általi átvételének napjával kezdődik, nem a szállítmány benyújtásának napjával. Ha az áru a jótállás lejárta előtt van, javasoljuk, hogy fontolja meg, hogy az igényelt árura vonatkozó garancia nem jár-e le a szállítási időszak alatt. Ilyen esetben értelmetlen az árura vonatkozó jótállás igénylése. Az árut feladáskor csomagolja kellően erős cserecsomagolásba (pl. megfelelő kartondobozba), hogy a szállítás során ne sérüljön meg.

A panaszeljárás megszüntetéséről az Ügyfelet SMS-ben vagy e-mailben értesítjük.

A leggyakrabban felmerülő problémák a követelés igénylésekor:

1.A termék nem megfelelő tisztítása. A vásárló nem olvassa el termékeink helyes használatának és gondozásának alapelveit, és helytelenül kezeli a terméket.

2.Olyan paraméterekkel kapcsolatos panaszok, amelyekre a gyártó nem vállal garanciát. A vásárlók olykor olyan tulajdonságokat várnak el a termékektől, amelyekre a gyártó nem vállal garanciát. A termék megvásárlása előtt kérjük, konzultáljon a paramétereivel eladóinkkal. Alternatív megoldásként mutassa be a terméket.

3.Elégedetlenség a követelés feldolgozási idejével. Az eladónak minden terméket le kell tesztelnie, és ha elfoglalt, ezt várakozás közben nem teheti meg. Minél hosszabb az igénylési időszak.

Alapvető információk és reklamációk/árucsere

A vevő jogosult az adásvételi szerződéstől indoklás nélkül elállni és az árut visszaküldeni a 102/2014. a fogyasztóvédelemről a távollévők között kötött szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő áruértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során, valamint egyes törvények 14 napon belüli módosításáról.

A tiahome.hu oldalon vásárolt termékekre 24 hónapos garancia vonatkozik. Minden termékhez tartozik egy számla, amely garanciális bizonylatként szolgál.

Áruigényt az ITT található űrlapunkon keresztül tud benyújtani, amelyet le kell tölteni és mellékelni kell a szállítmányhoz reklamáció vagy árucsere esetén. Az űrlapot e-mailben is elküldheti az info@tiahome.sk címre

Visszaküldés/csere eljárás

1. A visszaküldött árut gondosan csomagolja be az eredeti címkékkel, épen, sértetlenül, helyezze dobozba vagy biztonsági zacskóba és küldje el a címre a kitöltött és aláírt visszaküldési lappal együtt.

2. A panasz megoldásának módja jóváhagyás esetén:

-áru cseréje újra

-a pénz visszaadásával

3. A visszatérítés és az áruk cseréje a küldemény ellenőrzésének pillanatától számított 3-5 munkanapon belül megtörténik. Kivételes esetekben ez az időtartam legfeljebb 14 napra meghosszabbítható.

Az igényelni kívánt árut tisztán küldje el nekünk a kitöltött űrlappal együtt az Exclusive Tex s.r.o. címre.

Michalovská 43, 040 11 Kassa.

Annak érdekében, hogy a küldeményt közvetlenül hozzánk kézbesítsük, küldje el közvetlenül a címre, utánvét nélkül. A reklamált árut személyesen is el lehet vinni a megadott címre.

Árucsere során a vevő fizeti a hozzánk cserére feladott áruk postaköltségét.

A reklamáció kezeléséről annak feldolgozása után haladéktalanul tájékoztatjuk, amelyre a lehető legrövidebb időn belül, szükség esetén legkésőbb 30 napon belül megtörténik a reklamált áru állapotának felmérése.

Alternatív vitarendezés.

Törvény szerint a 391/2015. A fogyasztói jogviták alternatív megoldásáról a fogyasztónak joga van jogorvoslati kérelemmel fordulni az eladóhoz, ha nem elégedett azzal, ahogyan az eladó panaszát kezelte, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette jogait.

A fogyasztónak jogában áll alternatív vitarendezés megindítására javaslatot tenni, ha az eladó a megkeresésre nemmel válaszolt, vagy arra a feladásától számított 30 napon belül nem válaszolt.

Az ajánlatot a fogyasztó benyújtja az illetékes alternatív vitarendezési szervhez; a bírósághoz fordulás lehetőségét ez nem érinti.

A javaslatnak tartalmaznia kell:

a) a fogyasztó vezeték- és vezetékneve, szállítási címe, e-mail címe és telefonos elérhetősége, ha van ilyen,

b) az eladó pontos megnevezése,

c) a döntő tények teljes és közérthető leírása,

d) annak feltüntetése, hogy mit kér a fogyasztó,

e) az az időpont, amikor a fogyasztó helyesbítési kéréssel fordult az eladóhoz, és tájékoztatást kért arról, hogy a vita közvetlenül az eladóval való rendezése eredménytelen volt,

f) nyilatkozat arról, hogy ugyanazt a javaslatot az ügyben más alternatív vitarendezési szervhez nem küldték meg, az ügyben a bíróság vagy választottbíróság nem döntött, az ügyben nem kötöttek közvetítői megállapodást, illetve nem kötöttek alternatív vitarendezést. befejeződött az ügyben.

A fogyasztó az ajánlathoz csatolja a vita tárgyához kapcsolódó olyan dokumentumokat, amelyek igazolják az ajánlatban foglalt tényeket. A javaslatot papír formátumban, elektronikus formában vagy szóban lehet benyújtani a jegyzőkönyvben.

A vitában részt vevő felek kötelesek együttműködni az alternatív vitarendezést végző szervezettel, és biztosítani számára a szükséges együttműködést az alternatív vitarendezés gyors és hatékony lebonyolításához. Az alternatív vitarendezési szervek által végzett alternatív vitarendezés ingyenes. Az arra feljogosított jogi személy az alternatív vitarendezési szabályzatában előírhatja, hogy jogosult a fogyasztótól az alternatív vitarendezés kezdeményezéséért olyan összegű díjat követelni, amelyet a honlapján közzétesz.

Az első mondat szerinti díj az általános forgalmi adóval együtt nem haladhatja meg az öt eurót. Az arra jogosult jogi személy az alternatív megoldás kezdeményezéséről szóló értesítés megküldésével egyidejűleg követelheti a fogyasztótól a díj megfizetését vita. 

A vita alternatív megoldásával kapcsolatos költségeket a vitában részt vevő felek külön-külön, visszatérítési lehetőség nélkül viselik.

Link a fogyasztói jogviták alternatív megoldására szolgáló platformhoz, amelyen keresztül a fogyasztó javaslatot tehet alternatív vitarendezés kezdeményezésére:

http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

http://www.economy.gov.sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-clr/146956s

Kassán 2016. február 1-én